Stoomcursus Nieuw Nederlands Weiden

Eenvoudig, efficiënt en goed weiden, dat is waar het in de huidige melkveehouderij om draait. Wil jij de boer kunnen adviseren in het bereiken van een hogere grasopname gecombineerd met een goede melkproductie? Dan is deze editie van de stoomcursus van Stichting Weidegang iets voor jou! In deze cursus staat Nieuw Nederlands Weiden centraal, de oplossing om meer vers gras om te zetten naar melk.

Voor wie?

Adviseurs en andere erfbetreders in de melkveehouderij.

Cursusdata

Op dit moment staat er nog geen nieuwe editie van de stoomcursus gepland.

Na deze cursus

• Weet je hoe Nieuw Nederlands Weiden werkt in de praktijk
  • Kun je boeren begeleiden met Nieuw Nederlands Weiden
  • Kun je met een tekenprogramma een praktische indeling van een huiskavel kan maken
  • Weet je hoeveel percelen de melkveehouder moet opnemen in het beweidingsplatform inclusief de bijbehorende bijvoeding en bemesting
  • Weet je hoe je Nieuw Nederlands Weiden kan combineren met een kleine huiskavel, een groot koppel en/of automatisch melken

Nieuw Nederlands Weiden

Nieuw Nederlands Weiden is de oplossing voor zowel nieuwe weiders als melkveehouders die al jarenlang weiden en meer uit het weiden willen halen. Met Nieuw Nederlands Weiden kunnen melkveehouders, zonder er veel tijd aan te besteden, meer vers gras en daarmee meer eiwit van eigen land omzetten in melk.

Nieuw Nederlands Weiden is eenvoudig voor zowel de melkveehouder als de koe, doordat deze iedere dag weten waar ze aan toe zijn. Dit maakt het weiden veel robuuster voor wisselende (weers)omstandigheden. Tot slot kun je met Nieuw Nederlands Weiden het overige deel van je huiskavel gewoon in één keer maaien met je veldkavel.

Cursusleiding

De cursusleiding is in handen van Bert Philipsen en René Schepers. Naast de theorie is er veel aandacht voor de praktijk.

Zo zal tijdens een van de drie middagen een bezoek worden gebracht aan één van de demobedrijven van Stichting Weidegang.

In Company

Vanaf 10 deelnemers is het mogelijk de cursus binnen bedrijven als incompany training te organiseren. Neem hiervoor contact op met Stichting Weidegang.